onsdag 22. juni 2011

Hvordan har dere gjordt det? Mat...



Skal nå begynne med innføring av fast føde.
Vi har kun holdt oss til grøt på kvelden, men skal nå begynne med grøt til lunsj og middagsglass.

Men må jeg synes det er vanskelig.
Guttungen er en engel og spiser alt han får, men jeg synes det er vanskelig med mengder.

Hvordan har dere gjordet det?
Hvor mange måltider gir dere med grøt?
Gir dere melk i tillegg til grøten på samme måltid eller bare vann?
Og eventuelt hvor mye melk?

Samme med middag, 1 helt glass og bare vann til?

Har dere faste tider på måltidene?
Vi spiser grøt til kvelds rundt 18-tiden.

HJELP!!!

Hehe... Håper noen av dere vil dele deres erfaringer :)

Sier på forhånd takk :)




1 kommentar:

  1. Hei søte deg! Når Eirin begynnte å spise fast mat hele tiden, fikk hun bare grøt med vann til kvelds, og en skvett med melk når hun la seg. Til middagen drakk hun bare vann (nå drikker hun saft, spør etter det selv, hihi). Jeg har egentlig bare hatt som "regel" at hun får spise så mye hun vil når hun får mat, men husker jeg "stoppet" hun litt en periode med grøten, for hun kunne spise tusen porsjoner. To posrjoner er nok tror jeg, om William er storspisende som Eirin. Hehe. Du må bare prøve deg frem, han gir beskjed om han er mer sulten. Du lærer fort å kjenne igjen "jeg er mer sulten" - grining, og "jeg syns dte var så godt at jeg vil spise all mat i hele verden"-grining. hehe. Lykke til :) Klem fra meg

    SvarSlett