tirsdag 28. juni 2011

Kreativ i de sene kveldstimer.


Klokken har slått 23.00, og gubben er fortsatt på jobb...
Så er vel ikke lenge til jeg finner puta, om jeg ikke hører noe snart.

Guttungen legger seg mellom 19.00 og 20.00,
så nå har jeg hatt noen timer for meg selv.

Og det er veldig deilig etter en dag som idag, hvor han kun skal ha vært oppå eller helst inni mamma...
Trur kanskje det er et par tenner til på gang, og litt regulering på magen da vi nå plutselig er på 4 måltider med fast føde om dagen og kun 3 flasker melk.

Men ser ut som at dette skal gå greit, untatt at han reagerer på noe i favoritt maten sin.
Spagetti i kjøttsaus har vært en klar favoritt så langt, noe som har ført til utslett de siste 2 gangene.


Og med en vond tå, er det ikke mulighet til og få gått lange turer, så jeg føler vel kanskje at ikke dietten går helt som den skal... Går veldig bra med kosten, bare får så dårlig samvittighet for at jeg ikke får trenet.
Men er ikke gøy og ikke få dusjet uten plastikpose på foten, og være redd for infeksjon eller at noe skal skje med toa, nå som den først er blitt opperert.
JEG KOMMER STERKERE TILBAKE...

Så disse kveldstimer har jeg brukt på og bake og på og pynte blomstervaser til brylluppet...

Pizzamuffins

Tidsforbruk: ca 30 minutter
Vanskelighetsgrad: Lett
Antall muffins: 12
Ingredienser:
4 dl hvetemel
2 dl grovbakstmel
2 ts bakepulver
1 ts salt
4 egg
2 dl kremfløte
1/2 dl olje
Til fyllet:
1/2 rødløk, finhakket
2 never frisk basilikum, hakket
5 skiver kalkunpålegg
1/2 dl ost
Slik gjør du!
Forvarm ovnen til 200 grader.

1. Bland alle de tørre ingrediensene sammen i en bolle.

2. Fløte, egg og olje blandes sammen i en annen bolle.

3. Bland så de tørre ingredensene og eggeblandingen sammen. Rør godt.

4. Stek rødløken i litt olje, sett pannen til siden og dryss over frisk basilikum.

5. Skjær kalkunpålegget i små biter og riv osten. Ha alle ingrediensene oppi røren.

6. Smør muffinsformene med litt smør og dryss litt mel over formene. Bank litt på formene slik at overflødig mel forsvinner.
7. Stek muffinsene i 20 til 25 minutter i ovnen. Avkjøles på rist etterpå.



Vasene har jeg kjøpt på IKEA til 19kroner stykke.
Må jo si jeg ble litt fornøyd da :)





Nå skal jeg sette beina høyt og ta 5 min før jeg rydder kjøkkenet, setter på oppvaskmaskinen og legger meg.

Ha en god natt alle sammen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar